Holistic Horses
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Loop niet in de voetsporen van de oude meesters, maar zoek waarnaar zij zochten  Daishi
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Ga naar beneden 
+5
nonskagek
kelz
Sabine
naturalhorse
Lois
9 plaatsers
AuteurBericht
Lois
Admin
Lois


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Frankrijk

Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Empty
BerichtOnderwerp: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties   Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Icon_minitimevr jul 31, 2009 3:51 pm

Dierenwelzijnsgroep SHARK heeft een video vrijgegeven over een van de paarden die de dood vond tijdens het Cheyenne Frontier Days rodeo evenement in Amerika eerder deze maand.

Het paard dat stierf heette Strawberry Fudge en was een pas vier jaar oude merrie. Ze stierf afgelopen 19 juli nadat ze, vlak na het betreden van de rodeoring, steigerde en achterover viel.

Volgens organisatoren stierf de merrie terwijl ze werd behandeld voor hoofd en nekverwondingen. De cowboy die op haar rug zat, Brett Olive uit Kansas, kwam onder het paard terecht maar liep geen verwondingen op. Strawberry Fudge was in eigendom van Vold Rodeo Company.

SHARK wil de video gebruiken om een campagne te starten tegen de mishandelingen die bij rodeo komen kijken. Tevens willen zij protesteren tegen het feit dat frisdrankfabrikant Coca Cola de rodeo sponsort.

SHARK waarschuwde kijkers dat de video "pijnlijk is".
"Maar ik wil iedereen vragen om deze pijn als motivatie te gebruiken door Coca Cola te bellen en te eisen dat zij stoppen met het sponsoren van deze mishandelingen," aldus SHARK president Steve Hindi.

PETA reageerde eveneens op de dood van Strawberry Fudge en heeft de Professional Rodeo Cowboys Association (PRCA) een brief geschreven waarin zij vragen om de flankriemen bij de rodeopaarden te verbieden.

"Er is absoluut geen enkel excuus om paarden te forceren zo erg te bokken tot het punt dat zij zich kunnen verwonden of zichzelf kunnen doden," aldus PETA directrice Debbie Leahy. "Het enige doel van de flankriem is om pijn te veroorzaken zodat de paarden als een gek tekeer gaan in een poging om de riem kwijt te raken."

PRCA woordvoerder Cindy Schonholtz vertelde echter dat de organisatie afhankelijk is van veterinairen die ervaring hebben met paarden en welzijnsreglementen, inclusief de specificaties voor het tuig dat de rodeo-organisatie mag gebruiken. Flankriemen zijn volgens haar speciaal ontworpen om de paarden te laten bokken, en de paarden zijn gefokt om op deze manier te bokken.

"We hebben het ruimschoots onderzocht met deelname van veterinairen die aanwezig waren tijdens dit evenement, en zij zijn van mening dat er goed voor de paarden werd gezorgd. Er waren weinig verwondingen en het tuig was veilig."

De organisatie van de Cheyenne Frontier days Rodeo heeft inmiddels besloten foto- en videocamera's te verbieden tijdens dit evenement.

Let op! Het volgende filmpje kan als schokkend worden ervaren.
De dood van Strawberry Fudge, 19 juli 2009.


Laatst aangepast door Lois op vr jul 31, 2009 6:14 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://holistichorses.forummotion.com
naturalhorse

naturalhorse


Aantal berichten : 978
Registratiedatum : 17-07-09
Leeftijd : 30

Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties   Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Icon_minitimevr jul 31, 2009 4:08 pm

oooh wat vreselijk!! Echt zoo zielig dat rodeorijden!!
Het zou al lang verboden moeten zijn!! Sad
Echt die mensen zijn zooo domm die dat leuk vinden, kan er niet tegen!!

Heb het filmpje niet gekeken daar kan ik niet tegen weet ik nu al..
Terug naar boven Ga naar beneden
Sabine

Sabine


Aantal berichten : 161
Registratiedatum : 10-07-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : Westland

Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties   Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Icon_minitimedo aug 06, 2009 10:10 am

Ik heb 2 minuten gezien, toen was ik het wel zat... Dat mensen dat leuk vinden...
Terug naar boven Ga naar beneden
kelz

kelz


Aantal berichten : 441
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Rheden

Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties   Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Icon_minitimevr aug 07, 2009 10:41 am

Wat erg!
Een merrie van 4jaar doe eens even normaal,,zon prachtig leven voor zich en door een stel maloten wordt dat even vergalt!
Echt ziek zijn die mensen!

Arme merrie Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ponyvrijheid.tk
nonskagek

nonskagek


Aantal berichten : 857
Registratiedatum : 04-07-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Friesland

Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties   Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Icon_minitimezo aug 09, 2009 8:54 pm

geen woorden voor
heftig medelijden voor dat dier

ik ga nu even mijn woede uit leven



ik wens al die mensen kanker toe
het ergste van het ergste
laat ze dood gaan net zo pijnlijk als dit dappere paardje
en geloof me, ik wens niet snel mensen kanker toen... NOOIT eigenlijk
maar zo iets als dit... een paard vermoord door vermaak van en voor de mens
walgelijk
om van te kotsen
die rodeo mensen kunnen me dood neer vallen
die paarden mogen ze van mij totaal kapot schoppen
al worden die paarden nog zo pijn gedaan
ze zijn te goed van aard om ook maar iets terug te doen
en ik hoop dat dat misbaksel van een rodeostakker zich flink schuldig voelt
maar dat zal wel niet
hiebij: RodeoStakkers, val dood!
AMEN!


moet hier lettelijk een traantje van laten Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Annabel

Annabel


Aantal berichten : 502
Registratiedatum : 24-07-09
Leeftijd : 29
Woonplaats : Utrecht

Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties   Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Icon_minitimezo aug 09, 2009 9:19 pm

O mijn god.
Echt erg!
Ze schokt helemaal en er komt niet eens een dierenarts bij!
Nee ze gaan gewoon verder met het spel, het paard "vangen".
Echt te erg voor woorden!
Terug naar boven Ga naar beneden
SjoukjeEva

SjoukjeEva


Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 30-11-10
Leeftijd : 26
Woonplaats : Ruurlo

Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties   Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Icon_minitimedi feb 15, 2011 6:35 pm

verschrikkelijk Sad Hoe kan iemand zo'n mooi paardje nou zo'n dood aandoen. Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Rianne94

Rianne94


Aantal berichten : 247
Registratiedatum : 25-01-10
Leeftijd : 29
Woonplaats : Siddeburen

Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties   Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Icon_minitimedi feb 15, 2011 7:11 pm

Whahaha gefokt om te bokken.
En het dier dan, zijn gedachten, zijn gevoel, zijn ruggengraat! Alles. Dit is het willen fokken van het zelfmoordende paarden!
Stelletje tuig! Dat beestje kan er niet eens wat aan doen. Arm ding!
Soms hoop ik echt he, dat die mensen eronder komen en mors dood gaan na een verschrikkelijke pijnlijke tijd!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.everyoneweb.com/rattenopvangpoffertje
_Kimm_

_Kimm_


Aantal berichten : 460
Registratiedatum : 27-11-09
Leeftijd : 30

Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties   Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Icon_minitimewo feb 16, 2011 9:52 am

Rianne94 schreef:
Stelletje tuig! Dat beestje kan er niet eens wat aan doen. Arm ding!
Soms hoop ik echt he, dat die mensen eronder komen en mors dood gaan na een verschrikkelijke pijnlijke tijd!

Ja dat heb ik ook. silent Net als bij dat stierenvechten. >.<
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties   Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Let it snow! Héél veel foto's. (:
» Honderden vogels vallen dood uit de lucht

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Holistic Horses :: Algemeen :: Nieuws-
Ga naar: