Holistic Horses
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Loop niet in de voetsporen van de oude meesters, maar zoek waarnaar zij zochten  Daishi
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Dagboek Mira

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
bloem




Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 21-01-10

Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitimedi dec 20, 2011 3:02 pm

Ik wist niet zo goed waar ik het kwijt moest dus dacht laat ik maar gewoon een dagboekje beginnen.

Als ik Mira kocht had ze 2 heel scheven hoeven links voor en achter, de buitenste hoefwand was onder de hoef in gegroeid.
De achterste hoef was al na een jaar weer in orde, nu 2 jaar later ziet de voorste hoef er ook al stukken beter uit.

Maar nu blijkt dat haar bekken gekanteld is en geblokkeerd waardoor haar middenrif niet meer veel kan bewegen en ze dus maar de helft van haar longen kan gebruiken. Hier door krijgt ze in de winter (als de lucht koud is) een zeer zware ademhaling en hoest ze veel.

Ik ga nu proberen met wat oefening hier verbetering in te brengen en daar zal haar dagboekje dan ook over gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lois
Admin
Lois


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Frankrijk

Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitimewo dec 21, 2011 2:49 pm

Jeetje wat vervelend voor haar zeg! Maar als ik zo over die paarden yoga lees kan dat weer helemaal goed komen... Ben benieuwd! Ga het zeker bij houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://holistichorses.forummotion.com
bloem




Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 21-01-10

Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitimevr dec 23, 2011 5:11 pm

Ik ben intussen tot de conclusie gekomen dat het best mits goede training verholpen kan worden.
Het probleem is dat ik enkele dagen bevallen was toen de DA is gekomen (Mira staat bij mijn ouders) en ik kon er niet bij zijn. Heb mijn zus dan nog eens uitgehoord en de DA had gezegd dat ze moet leren haar achterhand te gebruiken, leren dragen op de achterhand, verzamelen...
We gaan dus gewoon verder waarmee we bezig waren alleen wat meer stretch en rek oefeningen.
De DA heeft paarden osteopathie gestudeerd, maar kreeg Mira haar bekken niet terug goed omdat het te vast zat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lois
Admin
Lois


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Frankrijk

Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitimeza dec 24, 2011 8:10 pm

Fijn dat je zelf gelooft dat het goed komt Smile En leuk een DA die dat ook doet. Heb je al een keer met haar kunnen trainen?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://holistichorses.forummotion.com
bloem




Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 21-01-10

Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitimedo dec 29, 2011 10:09 am

Ik heb alleen nog maar de ramener kunnen oefenen. Ik heb wel tijd maar niet de mogelijkheid om meer te oefen. Het is nu vakantie hier en mijn broers en zussen zijn thuis (bij mijn ouders) dus 1 chaos en drukte en ik dan nog met roosje.
Roosje slaapt makkelijk 2 uur maar niet als er zo veel volk is dus kan ik niet veel doen.

(nu ja eigenlijk zijn die een beetje nog altijd lastig op mij en mijn vriend om dat we een kleine hebben...
tis dus ook niet zo aangenaam vertoeven in hun gezeldschap)

Ik hoop toch zo snel mogelijk nog wat te oefenen.
De ramener verfijnen, de basis voor de strertch en misschien al lichtje proberen te laten door hangen naar achteren. Eigenlijk doe ik gewoon wat zich op het moment aan bied en waar we op verder kunnen bouwen naar een oefening.

De oefening die ik haar graag goed wil leren zijn,
ramener (vooruit en achteruit met het hoofd laag zo worden de rug en buik spieren gebruikt)
stretch (haar voorbenen wat verder weg van de achter hand)
stil staan en dan haar lichaam een beetje naar achteren brengen.

Als ze de laatste kan ben ik super blij Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
bloem




Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 21-01-10

Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitimeza dec 31, 2011 9:24 pm

29 december 2011

We hebben een korte training gedaan.
Ramener voorwaarts gaat al goed maar achteruit wandelen heeft ze wel moeite mee na enkele keren ging ze niet meer achteruit. Ik ben er dan maar mee gestopt en heb wat andere kleine oefeningetjes gedaan. Zoals een kleine volte maken en het mee lope nen gelijk stoppen.

Terug naar boven Ga naar beneden
bloem




Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 21-01-10

Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitimeza jan 07, 2012 1:28 pm

Eergisteren bij de dierendokter geweest (deze woont nogal ver van ons zo doende hebben we 3 DA's en komen we niet zo vaak daar).
Hadden we het nog eens over Mira, ze zei dat hooguit nog een kar zou kunnen trekken.
Ik was niet bepaald van plan om op haar te rijden...
Alleen maar om haar in te spannen.
Nog wat verder gepraat over mogelijke oefeningen en uiteindelijk kwam het er op neer dat ze moet leren verzamelen (zoals best ieder paard en of ezel voor je ze inspant of op gaat rijden...).
Terug naar boven Ga naar beneden
Lois
Admin
Lois


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Frankrijk

Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitimewo jan 11, 2012 7:11 pm

Ze kan dus nog wel werken voor de kar Smile naja ritjes maken met de kar, dat is wel leuk! Hoe gaat het nu? Gaat ze al vooruit?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://holistichorses.forummotion.com
bloem




Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 21-01-10

Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitimeza jan 14, 2012 12:18 pm

Vrijdag 13 januari.

Ik heb een goede manier gevonden om Mira te trainen.
Ik werk op een basis van klikker training en gebruik dan ook voedsel beloningen.
Het verveelde mij al een tijdje dat ze na een paar keer gewoon de beloning in de mond nam en dan bleef staan. Het leek wel of ze een beetje verstijfde...
Nu wanneer ze dat deed begon ik gewoon takken op te ruimen of stroomdraad te verzetten.
Als ze terug begon rond te wandelen en gras te eten riep ik haar. Als ze weer naar me toe kwam deden we weer een paar oefeningetjes. Of soms kwam ze zelf naar mij toe Very Happy

We hebben vooral gewerkt aan ontspannen het hoofd om laag te houden in voorbereiding op de ramener.
Enige probleem is dat ik door mijn hurken moet omdat ze zo klein is, maar ze deed het echt al super.
Het probleem is vooral het vooruit komen in ramener om dan gewoon ontspannen het hoofd laag te houden.
Dan hebben we ook nog gewerkt aan het reageren op kleine lichaamsbewegingen van mij zodat we makkelijker op elkaar kunnen afstemmen en ik haar eigenlijk gewoon kan voor doen wat ik wel dat ze doet. Dit doe ik enkel als ik voor haar sta langs haar begrijpt ze het nog niet zo goed.
Het ging wel super goed. Ik een voet naar links zij een hoef, zo ook naar rechts en voor en achteruit.
Ik kon ook al enkele passen na elkaar vragen.

Met achteruit gaan heeft ze wel nog een beetje moeite, je voelt echt dat het wat tegen werkt. Maar ze doet echt haar best.

Dagboek Mira Foto-LW7MCOJC-D
Terug naar boven Ga naar beneden
Lois
Admin
Lois


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 01-07-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Frankrijk

Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitimeza jan 14, 2012 12:22 pm

Wat fijn dat je jullie manier hebt gevonden! Dan gaat het toch elke keer sneller Smile Achteruit blijft moeilijk ja, dan moeten ze hun bekken enorm kantelen maar wel enorm fijn als ze het kunnen.
Leuke foto ook! Is dat je vriend?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://holistichorses.forummotion.com
bloem




Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 21-01-10

Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitimeza jan 14, 2012 12:29 pm

Ja dat is mijn man (beter partner) Very Happy

Ze leert echt super snel, ook als ik in de weide kom ik moet haar maar roepen en ze is al daar Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
bloem




Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 21-01-10

Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitimema jan 30, 2012 9:28 am

Afgelopen zaterdag had ik dan maar een les genomen.
Ik was niet zeker over Mira haar probleem maar vooral niet of ik op de h-juiste manier en met de juiste oefeningen bezig was om het op te lossen.

Zo doende.

We kwamen tot de ontdekking dat haar ribben kast ook vast zit alsof ze een harde slag ter hoogte van haar shoft gehad heeft.
Nu moet ik haar leren om op een verhoog je te staan met haar voorbenen daardoor gaat haar ribben kast meer open gaan en losser komen en zal ze al heel wat beter kunnen adem halen. Vervolgens kunnen we gaan werken aan haar geblokkeerd bekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Dagboek Mira Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dagboek Mira   Dagboek Mira Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dagboek Mira
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lessen dagboek
» Borisje's dagboek
» Nimbly zijn dagboek!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Holistic Horses :: Holistic Horses :: Dagboekjes-
Ga naar: